Ik ben geaccepteerd!!!

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik eindelijk het verlossende mailtje gekregen dat ik ben geaccepteerd voor mijn jaar high school in Amerika! Ik ben er nog steeds zo blij mee

Smile

Maar goed, laten we bij het begin van het verhaal beginnen... Op zaterdag 3 september hadden mijn moeder en ik besloten om naar een informatiebijeenkomst van Travel Active te gaan, hier is het allemaal begonnnen. Na alle informatie te hebben gekregen had ik me namelijk meteen ingeschreven om een jaar high school in Amerika te gaan doen.

Het aanmeldingspakket zou in de dagen daarna naar me toegestuurd worden, op 5 september kreeg ik hem binnen. Van tevoren had ik niet verwacht dat het zo'n uitgebreid pakket zou zijn. 2 weken na de informatiebijeenkomst was er een interviewbijeenkomst in Arnhem met de mensen die zich toen hadden opgegeven. Deze bijeenkomst was bedoeld om ons Engels niveau vast te stellen door middel van een Engels interview met een oudstudent en een lees- en luistertoets. Dit was allemaal gelukkig niet zo moeilijk.

Vervolgens heeft het een hele lange tijd geduurd totdat ik mijn aanmeldingspakket af had. Er waren veel lastige vragen in, bijvoorbeeld: "Describe in detail an interest or your participation in an activity that you enjoy. What difference has it made in your life and in the lives of others?" Best lastig... Toch heb ik het voor elkaar gekregen om mijn aanmeldingspakket op woensdag 23 november af te hebben en deze op 26 november in te leveren. Helaas kreeg ik een paar dagen later nog wel de vraag om een aantal dingen aan te passen en daar deed ik iets langer over dan ik had verwacht. Toen Travel Active eindelijk het pakket had goedgekeurd werd deze afgelopen donderdag naar Amerika gestuurd en de partnerorganisatie heeft al snel kunnen melden dat het goed genoeg was.

Maar ik zou Elly niet zijn als ik mijn mail nog niet had bekeken de hele dag, dus dat ik 's avonds om elf uur pas zag dat ik geaccepteerd was. Eigenlijk had ik dit mailtje namelijk al om twee uur 's middags binnen gekregen. Jullie willen niet weten hoe blij ik was toen ik het mailtje las!

Nu moeten er nog maar twee dingen gebeuren: er moet een gastgezin voor me gevonden worden (dit zal+ 3 maanden duren) en ik moet slagen voor mijn examen. Dat laatste moet wel lukken, met zo'n motivatie als dit kan ik bijna niet meer zakken.

Dit was dan mijn allereerste reisblog, ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden!

Groetjes,

Elly

Laughing

Reacties

Reacties

Henny

Superleuk Elly, ik ben trots op je, alles zelf voor elkaar gemaakt! ????????
Je enthousiasme was heel duidelijk gisteravond, ik heb er nog steeds pijn in m'n oor van ????
Nu weer afwachten!

Liefs van je moeder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active