Nog maar 2 weken!

Hee allemaal,

Ja, het is echt bijna zover! Vandaag over 2 weken zit ik al in het vliegtuig en eerlijk gezegd is het besef er nog niet helemaal, het voelt alsof het niet echt gaat gebeuren. Toch zal ik wat meer gaan moeten realiseren dat ik 10 maanden (en 3 dagen) in Brazilië ga wonen!

Maar ik zal jullie eerst even een update geven over wat er allemaal is gebeurd sinds de vorige blog, dat is namelijk alweer een tijdje geleden. Op 14 juni werd ik gebeld door Travel Active dat KLM had besloten om de vlucht van 1 september niet door te laten gaan, dus er moest een nieuwe vlucht geregeld worden. Na heel wat stress kreeg ik gelukkig op 20 juni het verlossende mailtje, dat ik op 2 september wel kan vliegen. Om 10:10 vertrekt het vliegtuig en vanaf dan ben ik 17 uur onderweg. Het is lang, maar ik heb het er zeker wel voor over!

Op zaterdag 23 juni had ik de voorbereidingsbijeenkomst in Arnhem, hier wordt veel belangrijke informatie gegeven, maar je krijgt ook de kans om andere studenten en oud-studenten te spreken! Omdat ik de enige ben die naar Brazilië gaat, voelde het anders dan de voorbereidingsbijeenkomst van vorig jaar, waar heel veel andere studenten waren die naar Amerika gingen. Toch was er een oud-student die naar Brazilië is geweest en een aankomend student die naar Argentinië gaat, wat het toch nog gezellig en interessant maakte!

Begin juli kreeg ik dan ook eindelijk mijn visumpakket binnen! Ik dacht dat ik klaar was met het regelen van formulieren voor het aankomende jaar, maar dat was ik zeker niet haha! Gelukkig had ik wel 10 augustus een afspraak bij het consulaat, omdat ik dacht dat ik toen alle formulieren had geregeld. Helaas was dat niet zo en bleek ik ook nog mijn geboorteakte nodig te hebben. Nu he bik dinsdag weer een afspraak bij het consulaat in Rotterdam, ik heb om 12:00 uur een afspraak en na een paar uur kan ik mijn visum ophalen!

Mijn gastgezin is ook super lief! Ze denken veel met me mee en vinden het leuk om zoveel mogelijk contact met me te hebben. Ik heb ook gehoord dat mijn gastbroertje de dagen aan het aftellen is, super schattig!

Nu zijn jullie wel goed op de hoogte denk ik, vanaf nu ga ik deze blog wat beter bijhouden.

Ik kan niet wachten tot 2 september!

Groetjes,

Een enthousiaste Elly!

Reacties

Reacties

Renske

Wat een gedoe, al die voorbereidingen! Spannend allemaal.

Annie

Spannend! Maar ik ben blij voor je, leuk als je je blog nu weer vaker bijhoud inderdaad! xxx

Chris

Woehoeeeeee, aftellen Elly. Op 2 september vliegen. Ik vind het een mooie dag ervoor ?
Veel plezier met de voorbereidingen. Heel benieuwd naar jouw volgende verhaal

Linda

Gaaf hoor Elly. Dat wordt een gele mooie ervaring. Xxx

Kees

Heel spannend allemaal. Als je je nu verveeld dinsdag tijdens het wachten op je visum...........je weet waar we wonen hè? Ik ben sowieso thuis en Marja moet alleen heel even weg. ?

Marja

Leuk !! Spannend allemaal ?.
Weet je al welke koffer het mag zijn ? ???

Tinus

Spannend allemaal! Nog een paar dagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active