Mijn eerste schooldag

Hee allemaal,

Na een week de tijd gehad te hebben om een beetje te wennen, heb ik vandaag mijn eerste schooldag gehad. Maar dat is natuurlijk niet het enige wat ik de afgelopen week heb meegemaakt, dus hier even een update van week 1!

Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik heerlijk mijn dag begonnen met een rondje in het park. Dit deed ik natuurlijk wel ''s ochtends, anders was het veel te warm! Het park waar ik liep, ligt tegenover ons appartement. Het is daar zo mooi, er zijn fruitbomen, er is een meer, palmbomen, bamboe en ga zo maar door. Elke keer verbaas ik me weer over hoe mooi het is! Wat dit beeld helemaal afmaakt, is het feit dat Brazilië grotendeels roodbruin zand heeft, zoals op een tennisbaan. Hierdoor wordt het alleen maar mooier.

Vrijdagochtend was een soort van independence day in Brazilië, waardoor niemand naar school hoefde. Daarom besloten we om naar de boerderij van mijn gastouders in Quirinópolis te gaan, dit was ongeveer 3 uur rijden. Het was daar wederom super mooi. Zo stil en niks anders dan natuur (bergen, bomen, dieren, gras) om ons heen! Hier was mijn gastbroertje de enige die Engels kon, dus dat was wel zwaar. We bleven hier tot zaterdag.

Gisteren zijn we met z'n vieren gaan wandelen om het park heen en daarna hebben we uit een kokosnoot gedronken. Dit smaakte anders dan ik had verwacht, maar het was wel lekker! Alleen had ik de kokos die we daarna eruit aten iets lekkerder verwacht. Vervolgens zijn we naar de mall gegaan, waar we eerst wat gingen lunchen. Mijn gastvader en -broertje gingen naar de film en mijn gastmoeder liet haar nagels doen, dus toen ben ik in mijn eentje gaan shoppen! Heel lastig als je de taal niet spreekt, maar nu heb ik wel eindelijk sportschoenen.

Vandaag had ik mijn eerste schooldag! Ik wist eigenlijk niet wat ik ervan kon verwachten, dat was een gek gevoel. Toen ik in mijn klas kwam, vond iedereen het erg interessant dat ik de taal niet sprak en helemaal uit Nederland kwam haha! Gelukkig wilden ze me ook heel graag helpen met vertalen, hierdoor weet ik toch een beetje waar de lessen over gingen. Toch zijn er een paar gekke dingen voor mij hier. Zo zitten de stoelen aan de tafels vast, voor zover je dit een tafel kan noemen in ieder geval, want er bast precies een arm en een schrift op. Daarbij is het ook zo dat de leerlingen steeds in hetzelfde lokaal blijven zitten en de verschillende docenten naar het lokaal van de leerlingen komen. Tot slot klinkt de bel als het luchtalarm in Nederland, maar dan slechts 2 seconden. Dus steeds als de bel gaat, heb ik het idee dat we moeten vluchten haha! Maar het is wel een mooie school met een hele leuke klas!

Dat was mijn eerste week alweer, er is veel gebeurd, maar allemaal mooie ervaringen!

Groetjes,

Elly

P.S. Als je op de hoogte wil blijven van mijn blogs, kun je hiernaast (pc) of hieronder (mobiel) je e-mailadres achterlaten. Zo krijg je een mailtje als ik een nieuwe blog of nieuwe fotoserie heb geplaatst!

Reacties

Reacties

Chris

Oooooo Elly, wat vind ik het toch mega stoer van jou dat je daar helemaal naar toe bent. Zo spannend en vreemd en je doet t maar gewoon.
Benieuwd hoe t gaat als je straks een hele week naar school bent geweest. Ik lees t graag in het volgende blog.
Veel groetjes uit Hollanda ?

Marja

Hoii Ell, leuke blog !! ? Super gaaf hoor, een land zo heel anders dan ons koude kikkerlandje.
Spannend ook al die indrukken. En dat zijn er idd een heeele boel. En dan de taal ?. Ik hoop voor je dat snel een beetje geleerd hebt. Maar met zo weinig Engelstaligen gaat dat vast goedkomen. Liefs van mij ??

Annie

Ik vind het ook super leuk om te lezen, zo blijven wij ook goed op de hoogte!
Fijn dat het het zo naar je zin hebt en ook dat je klas je graag wil helpen! Dikke kus xxx

Miny

Wat fijn Elly dat je het zo leuk hebt. En het lijkt mij ook een heel mooi land hoor! Tja alleen die taal dan. Maar die zul je ook wel snel leren.en de kokosnoten smaken denk ik hetzelfde als hier in Nederland. In Suriname in ieder geval wel. Ik verheug mij al om weer je vervolgverhaal te mogen lezen. Groetjes van ons.

Rosanne

Wat Leuk om weer wat van je te lezen! Hopelijk pak je snel de taal een beetje op en vind je je weg met je taalbarrière. Lekker genieten en op je af laten komen! Liefs van mij ?

Tilly Hertog

Hallo Elly

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt ,en geniet van alles wat daar te zien is , en wat je mee maakt ! Leuk om je bericht te lezen , kijk weer uit naar je volgende verhaal . Liefs van ons Tilly ???

Linda

Leuk om te lezen Elly. Zo blijven we goed op de hoogte haha. Stoer hoor. Zo ver weg en de taal (nog) niet spreken. Respect. Xxx

Tinus

Ik ben trots op hoe je alles aanpakt! Leuk dat je zoveel aan het ondernemen bent, en met die taal komt het ook wel goed. Dat heb je zo onder de knie! Succes!?

Isabel

We zijn super trots op je El. We vinden het allemaal echt heel leuk dat je een blog hebt en we praten er ook veel over met de klas en je doet het super goed!!!!! Groetjes van je klasgenootjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active