Vrijwilligerswerk?

Hee allemaal,

Voor je het weet is er al weer een week voorbij en staat er weer een blog online! Aan de ene kant gaat de tijd snel, maar aan de andere kant voelt het alsof er al 3 maanden voorbij zijn. Toch zijn er nog dagelijks opmerkelijke/nieuwe dingen en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Zo is mij in de afgelopen week school opgevallen dat we niet alleen per vak een andere docent hebben, maar ook per vak meerdere docenten. Gelukkig schrijft elke docent wel steeds op het bord wie hij/zij is en welk vak het is, dat maakt het iets minder verwarrend! Ze stellen zich meestal ook wel voor als ze mij voor het eerst zien. Ondanks dat, vind ik het nu al verwarrend, terwijl ik een groot deel waarschijnlijk nog niet eens ken, omdat er vorige week veel toetsen waren en sommige lessen daardoor uitvielen.

Waar ik al wel aan gewend ben op school, zijn de tijden. Dat had ik niet zo snel al verwacht, omdat het hele andere tijden zijn dan in Nederland. School begint al om 7:00,dat is heel vroeg natuurlijk, maar we zijn ook al om 12:40 klaar! Eigenlijk gaat het dus best goed op school. Ik hoop alleen wel dat ik snel mijn uniform krijg, want dan valt het niet meer zo op dat ik nieuw ben. Mijn naam moet hier nog op genaaid worden, dus vandaar dat ik deze nog niet heb.

Vrienden maken lukt ook al op school, iedereen is nog steeds super aardig en is heel geïnteresseerd in mij en in de Nederlandse cultuur. Ik heb ook al aardig wat uitnodigingen gehad om iets leuks te gaan doen, dus mijn agenda zal wel steeds iets voller worden!

Maar nu even over mijn afgelopen week, want dat was ook weer nieuw. Doordeweeks ben ik elke dag naar school geweest en heb ik 2 keer gesport in de fitness hall van de flat. Op vrijdag had ik een afspraak met mijn plaatselijke begeleider,zij heeft aan mij voorgesteld of ik vrijwillig zou willen werken op een Engelse School. Hier zal ik dan geen les gaan geven, maar meer de assistente van de docent zijn. We hebben meteen even een kijkje genomen en de kans is groot dat ik dit werk ook echt ga doen. Ik heb er nu al zin in! Afgelopen weekend ben ik 2 keer naar Sam's geweest, dit is een hele grote supermarkt, waar ze meer dan alleen eten en drinken verkopen,het was wel echt een loods met heel veel eten en drinken en andere spullen. Zaterdagavond zijn we ook nog naar een echte markt geweest, zo eentje die je altijd in films over landen als Brazilië ziet! Het was heel groot met allemaal kleine kraampjes, waarvan de helft eten verkocht, maar dan bedoel ik ook echt pasta, taart en Braziliaanse pastel enzo. Hier kwam wel iedere 5 minuten iemand vragen om geld, dat geeft het sfeertje een beetje weer haha.

Al met al blijven er dagelijks nieuwe dingen komen en dat vind ik geweldig! Als ik dat niet had gewild, had ik niet een jaar hier moeten gaan wonen.

Dat was het weer voor deze week, hopelijk schrijf ik volgende week weer een blog!

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Tilly Hertog

Hallo Elly ,
Wat geniet ik van je verhalen ,leuk wat je allemaal beleefd !
Hoe is het met je Portugees , kan je het al een heel klein beetje volgen ,en spreken ? Moeilijk zeker ? Wat leuk dat ze je uitnodigen op je studie ,dan kom je er snel in .
Geniet maar van alles daar, kijk uit naar je volgende blog ! Lieve groet Tilly ??

Linda

Leuk om weer te lezen El. En fijn dat het goed gaat xxx

Kees

Leuk om weer even van je te horen en dat het nog steeds één groot avontuur is.

Rosanne

Hoi el,

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Wel gek met al die docenten.
Maar goed dat het al een beetje went. Veel plezier!

Liefs,

Rosanne

Marieke en johan en de kids

Geweldig om te lezen. Wat een mooie aangeboden kans om assistent te zijn. Zn markt kijk je je ogen uit he, zoveel te zien en die bedelende mensen hoort erbij hihi. Wat super dat je al vriendschappen hebt gemaakt en je leuke uitnodigingen krijgt. Super dat maakt het allen compleet! Trots op je! Geniet en pak elk moment

Marianne

Een schooluniform en er naar verlangen kan dus ook. Daar zo bijzonder en hier zo ongewoon leuk geschreven Elly, fijne dag. Groet Marianne wg.

Tinus

Wat leuk om te lezen dat je zoveel ervaringen op doet! Wie weet vind je het zo leuk om assistent van de docent te zijn dat je gelijk een roeping hebt gevonden? Heel veel succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active