Een nieuw gastgezin

Hee allemaal,

Een dagje eerder dan normaal, maar omdat ik morgenmiddag communication class heb op school en er veel gebeurd is, schrijf ik nu even een blog. Want ik moet jullie van heel veel op de hoogte brengen. Zoals jullie in de titel hebben kunnen zien, heb ik een nieuw gastgezin. Het zijn super leuke mensen. Maar ik zal jullie eerst even vertellen waarom.

Al een paar dagen nadat ik hier kwam, kwam ik erachter dat het niet helemaal klikte met mijn gastmoeder. Ik heb het nog wel een tijdje aangekeken, omdat ik dacht dat het erbij hoorde. Maar na 2,5 week daar gewoond te hebben, merkte ik dat die klik er nog steeds niet was en dat ik me vaak moest inhouden. Dit heb ik dinsdagavond verteld aan mijn plaatselijke begeleider en gelukkig was zij er heel begripvol in. Zij vertelde meteen dat ze een gezin op het oog had, die mij misschien wel zou willen hosten. Ik wilde niet teveel hoop hebben, maar ze gaf al wel veel leuke informatie.

Toen moest ik woensdagavond aan mijn gastmoeder gaan vertellen dat ik eraan dacht om terug te gaan naar Nederland (wat helemaal niet zo was), om haar het idee te geven dat het niet hun fout was. Dit gesprek was zwaar, omdat ze niet zulke aardige dingen zei en ik geen ruzie met haar mocht maken.

Donderdagmiddag had ik een afspraak met mijn plaatselijke begeleider (Cris) om dingen te bespreken. Zij liet hier ook het profiel van het nieuwe gastgezin zien, met foto's en een brief erbij. Het leken me meteen zulke lieve, leuke, gezellige mensen. Cris zei ook dat er nooit problemen zijn geweest met dit gastgezin, terwijl ze twee keer eerder een buitenlandse student hebben gehad. Het was erg fijn om dat te horen en 's avonds hoorde ik dat ik er vrijdagmiddag al naartoe zou gaan!

Nu zit ik al twee dagen in het nieuwe gezin en het gaat heel goed! Hier wonen een gastvader en gastmoeder van 39 en twee gastzusjes van ongeveer 7 en 9. Het was natuurlijk wel gek, omdat we elkaar totaal niet kenden. Maar ik voel me al best wel thuis. We zijn gisteren naar het zwembad geweest en vandaag hebben we bij vrienden gebarbecued als lunch. Ze willen graag dingen weten over mijn cultuur, ze stellen hier veel vragen over en zetten Nederlandse radio aan in de auto haha. Het is wel een sportieve familie, dus ik heb vanochtend met 30 graden met mijn gastvader hardgelopen in het park. Maar daarna hebben we uit een kokosnoot gedronken, dus dat maakte het allemaal weer goed.

Gelukkig kon ik wel op dezelfde school blijven. School is best leuk en ik maak echt al vrienden. Ze willen me graag dingen laten proeven en laten zien die typisch Braziliaans zijn. Ze zijn zelfs zo aardig, dat ik het (nu in ieder geval) helemaal niet zo erg vind om elke dag om 7 uur op school te zijn.

Het voelt gek als ik bedenk hoe snel dit allemaal gegaan is, maar ik zal nooit spijt hebben van deze keuze. Ik hou jullie op de hoogt met alle leuke dingen die ik nog ga doen hier.

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Chris

Jeetje Elly, dat is best heftig. Ben je zover weg en dan is de klik er niet. Brrr. Super fijn dat je nu leuke andere gast ouders hebt. Dan kan t plezier echt beginnen.
Verheug me al weer op je volgende verhaal.
Veel Nederlandse groetjes ?

Marianne

Kan gebeuren Elly...komt vaker voor. Fijn dat je het zo opgelost hebt. Nu kan het echt beginnen! Ik vertelde het verhaal over je uniform in de klas...dat je het jammer vond dat je het nog niet had. Ze konden zich het heel goed voorstellen hoe jij je voelde!
Groet Marianne WG

Vero

Super knap dat je het hebt durven uitspreken naar je "ex"-gastgezin. School leuk? Dat is iets nieuws voor mij ;) groetjes vero
P.s. mis je de stroopwafels en de hagelslag al?

Miny

Hoi Elly, wat vervelend voor je, maar gelukkig is het goed gekomen en heb je het nu wel leuk!
Ook fijn om te horen dat het op school leuk is.vorigdd week lukte hef niet om een reactie te plaatsen.ik verheug mij al op het volgende verslag. Dikke knuffel van mij.

Kees

Hoi El, prettig dat je zulke dingen met je begeleider goed kan bespreken en dat er meteen een ander gastgezin is en je ook op dezelfde school kan blijven. Ik vind alles toch wel stoer hoor. Veel plezier bij je nieuwe gastgezin ennûh, geen snoepjes aannemen van vreemde mannen hè ;-)

TilLy Hertog

Elly wat goed dat je het hebt aangegeven dat het niet fijn voelde in je gast gezin,en nu op je plaats bent bij je andere gezin . Was wel moeilijk om het aan te geven , hoe reageerde de jongen in dat gezin , want die vond het wel gezellig ? Gelukkig had je snel een ander gezin , Fijn dat het op school zo leuk is , en al enkele vrienden hebt .Geniet er van ! Leuk je brief weer te lezen . Lieve groet van ons ??

Marieke en Johan

Meis, wat onwijs stoer om aan te geven dat het niet klikt met je oude gastgezin. Hopelijk kunnen ze nog war begrip opbrengen. Fijn dat je nu goed opgevangen bent door een nieuw gezin waarbij je je veel meer thuis voelt. Thuis voelen is de basis van je verblijf. Het hardlopen alleen maar goed hihi. Succes geniet en maak lekker veel vrienden proef alles en dit is jouw jaar! Maar ook alert blijven he. Liefs x

Marja

Hoi El ?, Wat super fijn dat je kon switchen van gastgezin ! Geen klik is echt niet tof ! Heel veel plezier hoor. ???

Rosanne

Wat goed dat je het hebt aangegeven Elly! Lijkt me week lastig gesprek met je baarmoeder.. Hopelijk blijft je gevoel goed bij je nieuwe gezin en voel je je er snel thuis.
Bijzonder dat je school zo leuk vind he ?
Veel plezier maar weer!
Liefs Rosanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active