Police de federal, karten en verkiezingen

Hee allemaal,

Time flies when you're having fun, over 9 maanden zit ik alweer in het vliegtuig naar huis... Maar gelukkig heb ik nog een hele weg te gaan en nu al veel leuke dingen om op terug te kijken! Laat ik daar eerst maar wat over vertellen. Ik zit ondertussen al 2 weken in dit gezin en ik heb al 4 weken school achter de rug. Ik merk dat ik al meer een "dagelijks leven" begin te hebben en eigenlijk is het wel fijn als je merkt dat steeds meer dingen beginnen te wennen, maar dat er ook nog nieuwe dingen bij komen.

Een nieuw ding dat ik de afgelopen week heb meegemaakt is de "police de federal", hier moest ik binnen 3 maanden met een paar officiële documenten naartoe, om een id kaart aan te vragen. Ik had een afspraak om 9:30, dus mijn plaatselijke begeleider kwam mij om 9 uur ophalen. Eenmaal aangekomen, meldden we ons eerst, toen moesten we lang wachten tot we geholpen werden. Toen we eindelijk toch geholpen werden, moest ik wat dingen invullen en ondertekenen. Daarna moesten we natuurlijk weer heel lang wachten in de wachtkamer. Wanneer ons nummertje weer verscheen, moesten we naar een kamertje waar een foto werd gemaakt en war mijn vingerafdrukken digitaal werden gekopieerd. Toen natuurlijk weer heel lang wachten om de papieren aan het eerste kamertje te geven. Bij elkaar heeft dit meer dan anderhalf uur geduurd.

Dacht ik eindelijk thuis te zijn, kreeg ik na een half uurtje een appje van mijn plaatselijke begeleider: You won't believe what happened. Ik zag de bui al hangen... En ja hoor, de mensen van de "police de federal" waren vergeten om mij een formulier te laten ondertekenen en omdat we maandag geen tijd meer hadden, moesten we dinsdag nog een keer terug voor één simpele handtekening. Hierdoor heb ik "helaas" twee dagen school gemist haha.

School is wel nog steeds leuk, de vriendinnen van het begin zijn nog steeds mijn vriendinnen! Ik ben woensdag met een vriendin naar Goiânia shopping geweest, hier heb ik heel veel kleren gepast en maar één outfit gekocht. Maar het was super gezellig met haar. Toen ik thuiskwam vroeg mijn gastvader of ik meeging om iets weg te brengen, dat vond ik prima, dus ik ging mee. Dat was niet het enige dat we gingen doen, want als verrassing ging ik samen met hem karten. Ik was super slecht (vijf keer gecrasht haha) maar het was leuk om dit samen te doen. Jammer dat ik nu onder de blauwe plekken en met spierpijn zit, maar het was het waard.

Dit weekend zijn de verkiezingen, in Brazilië mag je al stemmen vanaf dat je 16 bent en je bent verplicht om te stemmen vanaf dat je 18 bent. Ik heb hier al genoeg discussies over gehoord en ik weet zelfs al een beetje wie waarvoor staat. Ik ben benieuwd wat de uitslag wordt, na dit weekend weten we het.

Dat was het weer voor deze week, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Vero

Oehhh karten, super leuk

Kees

Goed te lezen dat je het naar je zin hebt.

Linda

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt Elly. Ik geloof graag dat de rijd voorbij vliegt. Lekker genieten !!!

Johan marieke en de kids

Geweldig meid dat het allemaal zo goed gaat. Ja dingen regelen kost altijd tijd dan valt anderhalf uur nog mee hahaha. Karten gaaf hoor! Lekker shoppen met vriendinnen ook heel gezellig. Pak elk moment en succes en geniet. Liefs ons

Renske

Wat leuk om weer een blog van je te lezen. Fijn dat je gastgezin zo hun best doen om het je naar de zin te maken. Karten, leuk hoor! Hoe gaat het met de taal? Kun je al wat gemakkelijker communiceren. Veel plezier.

Marja

Leuk El ! ?. Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Leuk ook om je belevenissen weer te mogen lezen. Heel veel plezier meis. Doei doeii ??

Tilly Hertog

Hallo Elly

Leuk je verhaal weer te lezen ,fijn dat je het naar je zin heb !
En een fijn gast gezin ,met een gastvader die je zo mee neemt om te karten , geweldig .En vriendinnen waar je lekker mee weg gaat , spreek je de taal al een beetje ,wel moeilijk hè ,maar komt goed !lieve groet van ons Tilly ???

Miny

Fijn hoor Elly,om te lezen dat je het naar je zin hebt.en wat een lief om jou te verassen! Je had toch wel een helm op hè?
Groetjes en dikke knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active