Nog maar 150 dagen...

Hee allemaal,

Ik heb me eindelijk een keer aan mijn belofte gehouden, het is minder dan een maand geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Maar dat zorgt er ook voor dat er niet veel nieuwe dingen zijn gebeurd, maar dat maakt niet uit. Want er zijn wel een paar updates.

Mijn exchange duurt in totaal 305 dagen. Dat ik nog maar 150 dagen (precies 5 maanden) over heb, betekent dus dat ik al over de helft ben. Heel jammer, want ik wil hier nog lang niet weg. Maar ik dacht laatst wel dat het goed is om een einddatum aan zo'n leuk jaar te hebben, hierdoor geniet ik wel extra voor mijn gevoel. Alleen had die einddatum van mij wel wat later mogen zijn, want wat zijn die afgelopen 5 maanden voorbij gevlogen. Ik heb al zoveel mooie momenten met leuke mensen beleefd hier.

Maar nu door naar wat leuk nieuws, ik ga in april namelijk naar Amerika! Ja, jullie lezen het goed, ik ga in mijn exchange in Brazilië ook nog eens naar Amerika. Mijn gastouders en ik waren het met elkaar eens dat het jammer zou zijn als we niet ECHT gereisd hadden terwijl ik hier was. Dus na veel zoeken, denken en plannen hebben we een reis naar Miami geboekt. Maar dat is niet het enige, want we gaan ook naar Orlando en Key West. Ik kijk er zo erg naar uit om eindelijk echt met mijn gastgezin op vakantie te gaan!

Op school is het dit jaar leuker dan ik had verwacht. Omdat ik naar klas 2 ging in plaats van naar klas 3, keek ik er wel een beetje tegenop om weer naar school te gaan, omdat ik niemand in die klassen kende. Toen ik daar de eerste dag kwam, was het nog niet eens duidelijk in welke klas ik geplaatst was, dus zeiden ze dat ik naar 2B kon. Na een paar dagen had ik nog steeds met niemand gepraat, dus het werd een beetje te saai. Normaal zou ik best met iemand praten, maar mijn Portugees is nog steeds niet geweldig (zit wel zeker een stijgende lijn in merk ik) en hier kun je er niet vanuit gaan dat iedereen Engels kan haha. Toevallig wist ik dat het zusje van een vriendin van me (Sarah) uit klas 3 in 2A zat, dus ben ik na een paar dagen naar 2A gegaan. Alleen merkte ik daar weer dat als Sarah er niet was, ik me niet echt thuis voelde in die klas. Nu heb ik met de decaan afgesproken dat ik per dag mag kiezen of ik naar 2A of 2B ga. In 2B heb ik nu al wel wat vrienden, dus ik denk dat ik daar meer te vinden zal zijn. Het is daar echt gezellig met de mensen om me heen!

Als ik iets aan mijn decaan vraag, wordt het altijd een heel mooi gesprek. Ik snap namelijk wel veel Portugees, maar ik spreek het nog niet. Zij heeft hetzelfde, maar dan met Engels. Dus als ik een vraag heb aan haar ofzo, dan stel ik die in het Engels en krijg ik antwoord in het Portugees, lekker makkelijk haha!

Helaas is mijn vliegticket dus al wel geboekt... Op 5 juli vlieg in naar São Paulo, daar heb ik een paar uur overstaptijd en 's avonds vlieg ik naar Nederland. Daardoor ben ik op 6 juli weer op Nederlandse bodem te vinden. Ik heb er nog helemaal geen zin in, maar gelukkig heb ik nog genoeg tijd om hier te genieten van alle mooie plekken en lieve mensen. Dus even die vlucht uit mijn hoofd zetten, dat komt later wel.

Dit was het alweer voor deze blog, een stuk korter dan de vorige, maar dat is ook wel eens lekker. Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben. Ik zal weer proberen jullie op de hoogte te houden.

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Tilly Hertog

Hoi Elly
Wat een ontzettend leuk bericht , dat je met je gastouders mee gaat naar Amerika ,geweldig ! Begrijp dat je daar nog wel langer wil blijven , maar geniet en denk ernaar niet aan dat je 6 juli weer op de Nederlandse bodem staat !duurd nog even .
Veel succes op school , gaat goed zo te lezen . Ik heb weer met plezier je blog gelezen . Lieve groet Tilly

Chris

Wow Elly , wat leuk om ook nog naar Amerika te gaan. Wat boffen toch met zulke leuke (reislustige) gastouders ?
Ik hoop op een verhaal met veel foto's uit Amerika.
Geen idee wanneer jullie gaan, maar alvast veel plezier ✈️??

Marja

Hoi El, leuk weer wat van je te lezen. Nu in Brazilië en straks ook nog ff nr Amerika. Nou, het kan niet op ! Je bent maar n boffert. Heel veel plezier met alles of het nu in 2a, 2b of klas 3 is ;-D . Doei doei xx

Linda

Hallo wereldreiziger. Fijn dat het goed gaat en dat je er zo van geniet. En dan ook nog Amerika. Woow wat een feest. Die ervaringen pakt niemand je meer af.

Miny

Hoi Elly, ik snap het wel dat je nog niet terug wil. Zo te lezen heb jij het heel erg leuk daar en een heel leuk en lief gastgezin. Lekker op vakantie naar Amerika is ook wel tof van ze! Volgens mij zijn die mensen heel gek met jou! Kan ook niet anders .?.leuk om weer te lezen dat alles goed met je gaat hoor.kijk al uit naar het volgend verhaal! Dikke knuffel van ons.

Johan en marieke

Wat leuk om te lezen. Geweldig een fantastische vakantie geboekt. Zeker nog heel veel genieten. Have fun. Veel liefs johan en marieke

Renske

Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt. En nog een mooi vooruitzicht om naar Amerika te gaan. Al is een reis naar Weilandia ook erg leuk hoor (maar ja, dat moet dan maar weer volgend jaar?).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active