Nog een hoogtepunt!

Hee allemaal,

Daar is dan eindelijk weer een blog. Ik wilde er eerder deze maand al eentje schrijven, maar besefte me toen dat er eigenlijk niet zoveel was gebeurd haha. Maar nu wel, dus ga lekker zitten en geniet van al mn leuke verhalen en avonturen!

In de vorige blog gaf ik aan dat ik nog niet wist in welke klas ik zou zitten, ik kan jullie nu vertellen dat het 2B is geworden, dat is een veel leukere klas. Vandaag zei een vriendin van me zelfs dat ze me miste, ze maakte iets grappigs mee en wilde het aan me vertellen, maar dat kon niet haha! "Maar Elly, waarom was je vandaag niet op school dan?" Nou, zoals jullie HEEL lang geleden konden lezen in mijn blog, moest ik in oktober naar de federale politie om een soort van ID-kaart aan te vragen. Nu, meer dan 5 maanden later, kon ik dat pasje eindelijk ophalen, het is een soort van pas die aangeeft dat ik hier legaal ben, toch fijn om dat te hebben haha. Dat kan alleen opgehaald worden in de ochtend, dus ik moest wel een dag school missen... Heel vervelend...  

Maar laten we nu even verdergaan naar wat ik nog meer heb meegemaakt in de afgelopen weken. Ik ging al wel eens met mijn gastouders naar de sportschool, maar kon hier nooit alleen naartoe. Toen besloten we om mij bij een andere sportschool in te schrijven, deze is ongeveer 5 minuten lopen van huis af en heeft veel groepslessen, perfect. Ik ben wel een week ziek geweest (de week van 25 februari) en sindsdien is het wel wat lastiger om motivatie te vinden om naar de sportschool te gaan haha! Maar dat komt goed, dat pak ik wel weer op (hoop ik).

Na die week dat ik ziek was, was het carnavalsweekend, waardoor we tot en met woensdag vrij waren. Anders dan velen zullen verwachten, heb ik helaas niet veel gedaan dat weekend. Mijn gastvader moest van zaterdag 08:00 uur tot zondag 08:00 uur werken, 24 uur lang dus. Daardoor waren we die dagen al kwijt. Verder zijn we twee keer naar het zwembad, een paar keer naar vrienden en thuis geweest. Alleen 4 maart was anders, toen zijn we naar een park geweest dat ik nog niet kenden, het was heel mooi daar! Het was misschien meer een combinatie tussen een bos en een park, veel meren, veel bomen en veel dieren. Dus wel mooie dingen gezien dat weekend, al had het niks met carnaval te maken.

Maar waar ik het jammer vond dat het carnavalsweekend niet bijzonder was, was het weekend daarna echt geweldig! Zonder dat ik wist wat we waar gingen doen, moest ik zaterdagochtend mijn spullen pakken, ook voor een nacht en ik moest zeker mijn bikini niet vergeten. Het enige wat ik wist, was dat er veel water was en dat het ongeveer 2 uur rijden was... Op een gegeven moment wist ik wil dat we naar Caldas Novas gingen, hier was ik al eerder bij Hot Park geweest met Annie en Bart, maar dit keer zouden we naar Caldas Novas zelf gaan, dus niet naar Hot Park. Daar gingen we natuurlijk eerst naar het hotel, klein maar heel mooi en met twee badkamers! Hier zouden we toch alleen maar gaan slapen, dus het hoefde ook niet groot te zijn. Vervolgens trokken we onze zwemkleren aan en gingen we meteen naar een waterpark, wow wat heb ik hier genoten! Een korte samenvatting van die dag is dat ik mijn voetzolen heb verbrand, angsten heb overwonnen, heel veel glijbanen heb gezien en gewoon heel veel heb gelachen! Mijn zusjes wilden steeds dat ik overal mee naartoe ging, zo lief en gezellig! Na daar de hele dag geweest te zijn, gingen we even de stad in om te eten. Eindelijk weer terug bij het hotel, bleken daar ook nog heel veel zwembaden te zijn, waaronder een hele warme. Daar hebben we lekker kunnen ontspannen. De volgende ochtend gingen we ontbijten bij het hotel en vervolgens meteen weer naar het zwembad van het hotel. Toen was het helaas alweer voorbij. Ik denk zeker da dat weekend bij de hoogtepunten van mijn uitwisselingsjaar hoort. 

Afgelopen week is er een vlog van mij online gekomen op de Facebook pagina van Travel Active High school over mijn dagelijkse leven hier. Als je benieuwd bent hoe mijn leven hier is, is het zeker de moeite waard om daar even een kijkje te nemen! Verder ben ik gewisseld van groep waar ik help bij de Engelse school, iets meer mensen van mijn leeftijd en ouder, dat vind ik wel fijn haha! 

De dagen die ik niet beschrijf zijn vaak normale schooldagen, waarop ik niet iets super bijzonders meemaak. Dit kunnen ook dagen bij het zwembad of op bezoek bij vrienden zijn, die zijn voor mij niet meer zo bijzonder, maar dit kan voor jullie in Nederland natuurlijk wel interessant zijn. Daarom heb ik een tweede Instagram-account aangemaakt, waar op ik meer dingen van mijn dagelijkse leven hier zal delen! "Waarom dan niet op je normale account?" Daar wil ik meer de bijzondere en persoonlijke dingen blijven delen en op mijn tweede account echt alleen maar dingen van mijn leven hier. De naam is @elly_in_brazilie, ik zal er morgen beginnen met posten! 

Dat was het weer voor deze blog, iets langer dan ik had verwacht, maar lekker veel leesvoer voor jullie! Hopelijk hebben jullie ervan genoten. Over 110 dagen zit ik alweer in Nederland, de tijd vliegt... Dus extra redenen om hier extra te genieten!

Groetjes, 

Elly

Reacties

Reacties

Annie

Leeeuk <3

Miny

Hoi Elly, he eindelijk weer een leuk verhaal van je. Zo te lezen geniet je daar wel en heb je een heel leuk en lief gastgezin. Ze gaan toch maar leuke dingen met je doen,en dat carnaval is toch maar niks! Al is dat daar natuurlijk wel anders dan hier in Nederland.
Ik hoop voor je dat je nog een paar leuke weekenden hebt, maar dat zal vast wel.geniet er maar goed van. Ik kijk nu alweer uit naar je volgend verhaal. Tot dan .
Groetjes en dikke knuffel van ons.

Kees B

Leuk Elly het is idd een heel verhaal, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij hadden hier trouwens ook een hoogtepunt nl. een surprise party voor tante Renske haar 50e verjaardag. Echt supergezellig, heul tof en vet leuk. Jammer dat je dát dan weer gemist hebt ???

Johan en marieke

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin blijft houden. Inmiddels ben je goed ingeburgerd daar. Heerlijk toch. Geniet nog want tijd gaat inderdaad snel. Have fun! Mooie ervaringen voor later

Linda

Leuk om weer iets van je te lezen. En wat vliegt de tijd he. Blijf vooral genieten van al het moois daar ! Xxx

Marianne

Nog 110 dagen....daar moet je driedubbel van genieten! Veel plezier Elly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active