Vakantie naar Florida!

Hee allemaal,

Sorry dat deze blog pas zo laat is, maar daar kom ik later even op terug. Eerst even het leuke van de afgelopen tijd, want ik ben op vakantie geweest naar Florida! Ik heb hier heel veel dingen gedaan, gezien en veel familie van mn gastvader ontmoet. Ik zal proberen om er niet een te lange blog van te maken, maar ik kan niks beloven haha.

Op donderdag 11 april kwamen we na een nachtvlucht waarin ik amper had geslapen, heel vroeg aan in Miami. Hier gingen we eerst (om wat tijd te doden) een auto huren en naar dollar tree, hier heb ik een heel goed boek gekocht voor 1 dollar! Op een gegeven moment was het dan EINDELIJK tijd om naar het appartement te gaan die we via Airbnb hadden gehuurd. Het was een heel mooi appartement met ook zeker een heel mooi uitzicht en het was nog dichtbij het strand ook. Dus daar gingen we dan ook redelijk snel naartoe. Dit was voor mij voor het eerst dat ik op een strand en in een zee buiten Nederland was en dan meteen zo mooi! Eindelijk een blauwe zee waar je je voeten nog kan zien als je bijna helemaal in zee bent, heel gaaf om dat heldere water te zien. Op vrijdag 12 april zijn we ook weer redelijk veel op het strand geweest, maar dat moet ook eigenlijk wel als je in Miami bent, vind ik. Die dag zijn we ook bij familie geweest.

Zaterdag 13 april was de verjaardag van mijn gastzusje, ze werd 10. Dit vierden we wel pas 's avonds, want overdag waren mijn gastzusjes bij hun oom en tante die daar wonen en lekker een zwembad in de tuin hebben en mijn gastouders, hun vrienden die mee waren en ik gingen naar een hele grote mall! Dit was zo groot dat we half verdwaalden soms haha. Het was leuk om zo'n echte Amerikaanse mall te zien, ik heb hier wel maar 1 trui gekocht, maar dat is maar goed ook haha. Op zondag 14 april zijn we weer naar het strand en naar andere familie geweest, wat weer gezellig was, maar waar niet veel over te vertellen valt. Die avond vertrokken we wel naar Orlando, beetje laat (rond 8 uur) waardoor we pas rond 12 uur aankwamen en de volgende ochtend heel vroeg op moesten staan.

15 april werden we dus wakker in Orlando (de wekker stond om 6 uur...) omdat we naar Universal gingen! Hier keek ik echt wel naar uit, want ik was al een tijd niet meer naar een pretpark geweest, laat staan zo'n grote! Hier zijn we op 16 april ook naartoe geweest en ik moet eerlijk zeggen: ik heb echt wel angsten overwonnen op het gebied van achtbanen enzo. Het fijne aan Universal was dat er "single riders" rijen waren, hierdoor stond je wel samen in de rij, maar zat je niet naast elkaar in de achtbaan, want ze vullen de legen stoelen op met de single riders. Dit was heel fijn, want daardoor stonden we bijvoorbeeld maar 15 of 20 minuten in de rij bij Harry Potter, waar de normale rij bijna 2 uur was! We konden daarmee ook veel attracties ontdekken, maar ook vaker in dezelfde gaan, zo zijn mijn gastzusje en ik bijvoorbeeld 6 keer in dezelfde attractie geweest! Ondanks dat deze dagen vermoeiend waren, was het wel echt leuk!

Woensdag 17 april gingen we weer terug naar Miami, waar we weer wat tijd op het strand zijn geweest. Ook gingen we naar een grote outlet (Ross) waar ik schoenen heb gekocht en veel heb rondgelopen. Over die dag was dus niet veel te vertellen, maar over 18 april wel, want hier gingen we naar een plek waar reizen over het water werden gegeven om krokodillen te kunnen spotten! Die hebben we ook zeker gezien, heel gaaf! Het was ook lekker om af en toe met die boot snel over het water te gaan. Vervolgens nog even doei gezegd tegen familie, om weer naar de Airbnb te gaan.

Vrijdag 19 en zaterdag 20 april gingen eigenlijk vooral over de vlucht. Vrijdag vooral daarvoor klaargemaakt, om op tijd op het vliegveld te zijn en die tijd hadden we ook zeker nodig! We hadden weer een nachtvlucht en net zoals bij de vlucht heen, kon ik bijna niet slapen. Ik heb maar 1 of 1,5 uur geslapen en dat heb ik de rest van de dag gevoeld. Helaas kon ik overdag niet gaan slapen, omdat er mensen op bezoek waren. Maar gelukkig heb ik de nacht van zaterdag op zondag lekker lang geslapen, de langste nacht sinds ik hier ben, 13 uur achter elkaar!

Dat was dan het einde van de vakantie, die 10 dagen vlogen om en het was een top vakantie! "Maar Elly, waarom duurde het dan zo lang tot je deze blog schreef?" Daar zou ik inderdaad nog op terugkomen en ik vind dit ook wel belangrijk om te zeggen. Want na bijna 8 maanden in een heel ander land met een andere cultuur en soms ook wat tegenslagen, kan je je wel eens wat minder voelen of heimwee hebben. En dat heb ik ook wel en sinds de vakantie is mijn heimwee wel wat toegenomen... Het voelt natuurlijk best gek om na de vakantie niet thuis te komen in Nederland als je het niet gewend bent. Hierbij zal het ook wel meespelen dat mijn familie in Nederland nu voor ongeveer een week gezellig met z'n allen bij elkaar is. Het is dus best zwaar soms, want het leven van een uitwisselingsstudent gaat niet altijd over rozen. Dat maakte het wel lastig om een hele vrolijke blog te schrijven over de vakantie. Zeker omdat het echt een leuke vakantie was en ik dat wel goed over wil brengen. En dit betekent ook zeker niet dat ik het niet meer leuk vind hier, maar wel dat het soms lastig is en ik wilde daar eindelijk een keer eerlijk over zijn. Niet om aandacht te trekken, maar om een eerlijk beeld te geven van een uitwisselingsjaar, niet alleen een perfect beeld.

Ondanks dit hoop ik toch dat jullie genoten hebben van deze blog!

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Linda

Wow Florida. Dat is wel een heel leuk uitstapje. En heimwee dat is natuurlijk niet gek. Je bent ook best lang van huis. Maar ook een goed teken dat je je familie mist toch ! Voor je het weet ben je al weer terug dus gewoon nog even heeeeel erg genieten daar. Xxx

Renske

Weer nieuwe gave herinneringen om mee te nemen. En dat je soms heimwee hebt is toch logisch. Wij missen je hier op Weilandia ook hoor El! Zo super lief dat we een mooie kaart van je hebben die erbij op de veranda staat. Geniet nog van de mooie tijd daar, want voor je het weet ben je terug in Nederland en heb je weer heimwee naar Brazilië.

Tilly

Wat weer een leuke vakantie om op terug te kijken !,Dat je heimwee hebt is heel normaal , dat hoort er ook een beetje bij ,goed teken dat je je fam mist . Maar voor je het weet ben je weer hier , en heb je heimwee naar Brazilië . Geniet nog van de tijd dat je daar bent .lieve groet Tilly

Johan en marieke

Fijn dat je zn geweldige tijd hebt. Natuurlijk gaat het niet altijd over rozen inderdaad en is heimwee heel normaal. Uiteindelijk word je hier sterker van en al deze ervaringen neem je je hele leven mee. Enjoy liefs ons

Kees B

Leuk blog hoor Elly, wel tof zo'n vakantie. Het is natuurlijk best te begrijpen dat het leven van een uitwisselingsstudent niet altijd even makkelijk is maar in gedachten ben je toch ook een beetje bij ons op Weilandia ☺
?? ?

Marja

Leuke blog El ! En heimwee.. gelukkig maar. Soms denken we, die Elly heeft t zo naar dr zin, dalijk komt ze niet meer terug.. Wel hartstikke lief idd dat je een kaart hebt gestuurd ! Ben je dr toch n beetje bij. Heel veel plezier nog in het verre Brazilie. Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active