Ik ben geplaatst!!!

Hee allemaal,

Zoals jullie al aan de titel kunnen zien heb ik een gastgezin! Maar ik zal eerst even vertellen wat er in de tussentijd is gebeurd.

Nadat ik me had ingeschreven, kreeg ik een uitgebreider aanmeldingspakket. Hiervoor moest ik naar de dokter voor een verklaring, ik moest een brief schrijven aan mijn toekomstige gastgezin, wat foto’s toevoegen enzovoort. Op donderdag 5 april heb ik mijn pakket opgestuurd en op maandag 9 april ontving Travel Active dit pakket, ze moesten deze natuurlijk eerst even controleren voor ze het naar Brazilië stuurden.

Op woensdag 11 april had ik een interviewbijeenkomst. Deze was wel iets anders dan ik gewend was voor Amerika, want ik ben de enige die naar Brazilië gaat en dat was ik voor Amerika zeker niet. Voor deze bijeenkomst moest ik naar het hoofdkantoor in Venray. Hier kreeg mijn vader een presentatie over het programma en ik werd in het Engels geïnterviewd om mijn Engels niveau te bepalen en nog wat voorkeuren te kunnen geven. Daarna sloot ik aan bij mijn vader voor de presentatie.

En toen ging het allemaal ineens heel snel. Maandag 16 april kreeg ik te horen dat de partnerorganisatie in Brazilië mij had geaccepteerd. Dit vond ik al geweldig nieuws, normaal duurt het ook een paar weken voordat je dit hoort.

Na de acceptatie duurt het dan ook normaal gesproken ongeveer 3 maanden tot je een gastgezin hebt. Misschien iets korter omdat er voor Brazilië veel minder studenten zijn dan voor Amerika. Dus ik had wel verwacht dat het nog een paar weken/maanden zou duren.

Toch kwam vandaag het verlossende telefoontje. Toen ik zag dat ik gebeld was, hoopte ik al dat ik geplaatst was, maar ik dacht dat het zo snel niet zou zijn. Toch kon Travel Active mij het geweldige nieuws vertellen dat ik een gastgezin heb!

De plek waar ik kom is Goiânia, een stad met meer dan 1 miljoen inwoners. Mijn gastouders zijn Antônio (53) en Ana Rachel (49). Beiden zijn ze dokter, maar mijn gastvader Antônio is ook de directeur van de school waar ik naartoe zal gaan en hij is mijn biologie leraar. Verder heb ik een gastbroertje van 11, hij heet ook Antônio en is de enige die Engels kan. Tot slot woont mijn gastoma ook in het huis, zij heet Valdivina. Het appartement ligt vlakbij een park, dus ondanks de grote stad, kan ik daar ook nog lekker naartoe.

Nu ligt het echt alleen nog maar aan mij. Het enige wat me nog tegen zou kunnen houden is dat ik mijn propedeuse niet haal, maar daar ga ik nu gewoon voor de volle 300% voor.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, mijn gastgezin lijkt me echt heel leuk! En natuurlijk blijf ik jullie op de hoogte houden.

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Kees B

GEFELICITEERD hoor, dat is fantastisch nieuws en snel gegaan zeg. Ik vind het echt vet goed dat je dit doet. Heel veel succes met het behalen van je propedeuse, daarna.........gaat de wereld voor je open.

esmee

i’m so happy for you girl!❤️

Linda

Superleuk voor jou Elly. En ook heel spannend natuurlijk. Gefeliciteerd xxx

Chris

Wooowwwww Elly, wat gaaf zeg. Heel erg gefeliciteerd. Ik blijf je volgen :-)

Ina Griffioen

Gefeliciteerd dat gaat allemaal snel zeg. Een goede reden om snel je propedeuse te halen. Succes ik blijf je zeker volgen.

Miny

Hoi Elly. Super hoor. Van harte Gefeliciteerd!

Linda klomp

Super Elly gefeliciteerd

Renate

Wat super leuk meid! En komt vast goed met je P! Je kan het! ??

Rosanne

Goed bericht! Op naar je p!

Tinus

Gefeliciteerd!! fijn dat het allemaal zo snel gaat, ben trots op je!

Renske

Spannend El, nu komt het echt dichterbij!! Succes met het behalen van je propedeuse . ( maar dat gaat vast lukken)

Jolanda

Wat een geweldig nieuws en een super gave uitdaging! Wat fijn voor je dat het allemaal zo snel is gegaan! Die propedeuse ga je zeker halen! Succes nog even

Tilly Hertog

Hallo Elly
Even een berichtje , ik heb net alles even gelezen , Elly dat word een geweldig jaar ,wat zul jij daar genieten !!
Wij wensen je heel veel succes ,denk aan je Zondag , ook aan je moeder !
Wat zou zij trots op je zijn !!!

Fijne tijd en blijf je volgen

Lieve groet van ons Theo Tilly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active