Een nieuw begin!

Hee allemaal,

Alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Het is ondertussen al meer dan een jaar geleden dat ik werd geplaatst in Amerika, time flies. Maar zoals ik in mijn vorige blog al zei, kan het alleen maar iets goeds betekenen dat ik ineens weer een blog schrijf.

Jarenlang had ik me verheugd op een jaar High School in Amerika, het zou het jaar van mijn leven worden en toen ging het ineens niet door. Ondanks dat ik deze beslissing zelf heb genomen, kan ik het natuurlijk niet zomaar loslaten. Dus toen heb ik op een gegeven moment toch even gekeken naar de mogelijkheden die er nog voor mij zijn. Dat Amerika het niet meer zou worden wist ik al, daar ben ik namelijk te oud voor. Maar dit betekent niet dat er geen andere mogelijkheden meer zijn.

Nadat ik wat had rondgekeken op de website, heb ik Travel Active gebeld over mijn mogelijkheden. Twee dagen later moest ik terugbellen, dit heb ik gedaan en toen hoorde ik dat ik nog de keuze had uit zes landen! Toch wist ik al wel waar ik ongeveer naartoe wilde. Toch moest ik het eerst nog overleggen met mijn vader, hij was niet meteen enthousiast. Na een paar dagen denken vond hij het wel goed. Ook moest ik nog met school overleggen, een tussenjaar in je studie zou je namelijk niet snel verwachten. Gelukkig was dit ook geen probleem, het gebeurt regelmatig dat studenten een tussenjaar in hun studie nemen.

Maar nu vragen jullie je natuurlijk af naar welk land ik ga. Na veel denken heb ik me vandaag ingeschreven voor… Brazilië! Totaal geen land waar je snel aan zou denken. Totaal geen land die vaak wordt gekozen. Maar zeker wel een land waar veel te leren en te ontdekken valt. Ik ben ook alvast begonnen met het leren van de taal, dus helemaal onvoorbereid kom ik daar niet.

Nu begint het hele verhaal weer opnieuw, maar ik kijk er zeker naar uit! Maakt niet uit hoeveel werk het is, ik ga er met de volle 200% voor. Het enige wat me nu nog zou kunnen stoppen is het niet halen van mijn propedeuse, maar ik heb er vertrouwen in dat ik die gewoon ga halen.

Sorry, nu moet ik jullie de komende tijd weer lastigvallen met blogs, enthousiasme en informatie. Maar ik hoop toch dat jullie net zo enthousiast zijn als ik, dus ik blijf jullie gewoon lekker storen

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Esmee

Ben zo blij voor je elly!

Chris

Wauw Elly, wat gaaf ! Ik ga dan eerst maar duimen dat je je propedeuse gaat halen ( lukt natuurlijk) en verheug me ondertussen op de berichten :-)

Kees G

Super Elly! Mooie tijden gaan dat worden. En Portugees is altijd handig om te kunnen spreken :)

Kees B

Hartstikke leuk El, had van Annie al wel iets vernomen. Spannend. Top.

Marja

Hey Elly, wat super leuk !! Mega spannend joh. Super leuk vooruitzicht ! En je propedeuse ga je vast halen. Ik ga duimen voor je. ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active