The start of something new

Hee allemaal, 

Dag 1 is alweer voorbij. Het is wel even wennen, omdat veel dingen natuurlijk heel anders zijn. Ik vind het juist leuk om die verschillen te zien en te horen! Ik zal wat over mijn vlucht en over de verschillen met jullie delen! 

Ik had van tevoren geen idee wat ik van de vlucht kon verwachten, omdat het mijn eerste keer vliegen was! Gelukkig vloog ik met KLM, dus maakte ik me niet veel zorgen. Ik moest eerst van Amsterdam naar Sao Paulo om 10:10 uur en rond 1 uur 's nachts ging mijn andere vliegtuig. En wat heb je daar dan allemaal gedaan in die tijd? Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat ik meer zou slapen, maar ik heb in de eerste vlucht vooral films gekeken en gegeten! In de andere vlucht heb ik niet veel bijzonders gedaan, het was daar wel jammer dat niks in het Engels verteld werd... 

Toen ik aankwam in Goiania, stond m'n gastgezin daar, ze waren heel enthousiast en blij! We zijn daarna meteen doorgegaan naar een hamburgerrestaurant, het was heel lekker! Verder hebben we die dag niet veel gedaan, ik was heel moe dus kon ook niet veel meer doen! Het huis is wel super mooi! Echt even wennen, had het eigenlijk niet zo mooi verwacht! 

Vanochtend ging mijn wekker om 9 uur, want ik had een afspraak met mijn begeleider voor dit jaar. Ze heeft met heel veel uitgelegd en het was gezellig. Daar hebben m'n gastouders me opgehaald, waarna we mijn gastbroertje ophaalden. Verder heb ik nog even boodschappen gedaan met mijn gastmoeder!

Daar begint het eerste verschil: ze hebben van elk soort fruit heel veel verschillende soorten. Zoals minimaal 5 soorten sinaasappels en 3 verschillende soorten mandarijnen! Bij de supermarkt worden ook je boodschappen voor je ingepakt en naar de auto gebracht. Iets wat ik gek vind hier, is dat wc papier niet door de wc gespoeld mag worden, dit moet in de prullenbak! 

Ondanks die (gekke) verschillen, is het wel heel leuk en warm hier! 

Dat was alweer de blog voor vandaag, volgende week heb ik mijn eerste schooldag, dus dan zal ik ook wel weer een blog schrijven, tot dan! 

Groetjes, 

Elly

Reacties

Reacties

Tilly Hertog

Wat fijn dat je vlucht goed is verlopen , zeker heel spannend als het voor het eerst is en alleen ! Stoer hoor ! Heb aan je gedacht zondag !
En zo te lezen een fijn gast gezin .Heel veel succes met je eerste schooldag !
Leuk je bericht te lezen !
Groetjes Tilly

Marja

Hoii Ell, harstikke fijn dat het allemaal zo goed gegaan is. En dat allemaal in je uppie ! Super Tof ook dat je gastgezin zo leuk is. Heel grappig die verschillende soorten fruit. Van sinaasappelen ken ik ook wel meerdere, maar van mandarijnen ? We genieten met je mee meis. Liefs Marja

Linda

Leuk om te lezen Elly. Geniet er van xxx

Chris

Eerste vlucht in je leven en dan meteen zo ver weg. Wat stoer Elly..
Nu wennen aan de nieuwe cultuur en nieuwe mensen ontmoeten. Gaaaaaaf!
Ik verheug me op t volgende bericht.
Succes en plezier gewenst?

Rosanne

Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Fijn dat je vlucht meegevallen is. Geniet ervan!
Xxx Rosanne

Renske

Fijn dat de vlucht goed verlopen is en dat het gastgezin je warm heeft verwelkomd. Heel veel plezier bij al je nieuwe ervaringen.

Marieke

Wat fijn dat je vlucht zo goed is gegaan. Dat is zeker vermoeiend. Geweldig je leert in 1 jaar tijd alle fruit soorten eten mmmm lekker. En luxe dat ze ook voor je inpakken, ideaal juist. Al benieuwd naar je volgende avontuur. Enjoy! Groetjes marieke Johan en de kids

Annie

Blij dat je een lief gastgezin hebt en je vlucht zo goed ging, ik hoop dat jullie echt een klik hebben xxx

Tinus

Leuk om te lezen. Fijn dat het allemaal zo leuk is!

Kees

Ik vind het echt stoer van je Ell, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog.

Ennûh, succes met het leren van de Portugesische sprache?

Marianne

Wat leuk om te lezen Elly, Veel plezier en ik kijk uit naar jouw verhalen!

Isabel

Omg zo leuk Elly !!!!!!!

Marga

Super dat je ons laat mee genieten , fijn dat de reis zo goed is verlopen .

Petje af voor je en wens je heel veel succes en plezier xx

Rebecca

Hoi Elly! Wat een leuke blog om zo op de hoogte te blijven van je nieuwe leven in Brazilië! Heel veel succes en vooral ook plezier! Geniet er van.

xx Beccie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active