Een geweldig weekend

Hee allemaal,

Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik een blog heb geschreven, maar dat kan alleen maar iets goeds betekenen toch? Een volle update van die 2 maanden ga ik niet geven (anders wordt deze blog wel heel lang), maar ik zal wel even wat hoogtepunten vertellen. Want ik maak wel genoeg mee hoor!

Het begon al bij zondag 7 oktober, toen gingen mijn gastvader, gastzusjes en ik naar een ballenbak die ooit de grootste van de wereld (?) is geweest. Natuurlijk ben ik daar ook in geweest, ik voelde me echt weer even kind, heerlijk! Het was in een soort van water thema, er zaten alleen maar blauwe ballen in en er waren opgeblazen speeltoestellen in de vorm van een schip. Achteraan was het ook best diep, hierdoor kon ik me er ook in laten vallen gek doen haha.

Zaterdag 13 oktober ging ik weer met mijn gastvader en gastzusjes naar Arca Parque, dit was een soort van aquapark waar meer dan alleen water was. Zo waren er ook dieren (ara's, konijnen, paarden etc.), je kon er vissen, paardrijden, peddelsurfen en ga zo maar door. Het was hier heerlijk, even lekker rusten. Totdat het ineens heel hard begon te regenen en we dus maar naar huis gingen, welkom in Brazilië haha.

In het weekend van 19, 20 en 21 oktober heb ik mijn "gastgastzus" ontmoet, dit is een eerdere uitwisselingsstudent van mijn gastgezin geweest. Ze woont nu in Brazilië omdat het haar zo goed beviel en omdat haar moeder bij haar op bezoek was, kwamen ze even langs dat weekend. Het was heel gezellig met ze, we hebben veel tijd met ze doorgebracht en vooral veel gelachen.

Woensdag 31 oktober en vrijdag 2 november waren er barbecues bij ons thuis. Ja, gewoon een barbecue IN huis, dat is wel iets anders dan in Nederland, maar hier komt het heel veel voor. Er is 1 iemand die al het vlees maakt, als het dan gaar is, wordt dit vlees in reepjes gesneden en pakt iedereen steeds een stukje van het bord af. Heel anders maar heel lekker, want hier eten ze ook alleen maar "echt" vlees, niet veel bewerkt. Het was heel lekker, maar het werden wel 2 lange avonden, omdat het met collega's en vrienden was.

En afgelopen weekend, wooow wat was dat geweldig! Ik werd zaterdagochtend wakker en toen kwam mijn gastzusje naar me toe met de vraag of ik wist dat we naar "de club" gingen (club betekent hier zwembad haha). Maar dat wist ik niet, ze vertelden mij dat we naar een soort van "club" zouden gaan, maar dan net iets anders en dat we daar de hele dag zouden blijven. Ik had er zin in maar ik had geen idee waar we heen gingen, dat weet ik wel vaker niet dus ik dacht: we zien het wel! Na iets meer dan 2 uur rijden kwamen we bij een park uit met watervallen en super mooie natuur! Toen werd ook spontaan bedacht dat we daar bleven slapen. Na alles geregeld te hebben zijn we eigenlijk de hele dag onderweg geweest, grotten, watervallen, zwembad met glijbanen, alles was er en het was zo mooi! Ik heb heel veel met een lach rondgelopen daar. De volgende dag was ik iets minder blij, omdat ik iets te laat was begonnen met zonnebrand smeren... Maar dat was het zeker waard! Op zondag gingen we rond 1 uur weer terug, hierdoor waren we mooi op tijd thuis.

Gisteren ben ik met een vriendin en haar moeder naar Flamboyant geweest, dit is (als ik het goed heb) de grootste shopping mall van Goiânia. Het was zeker heel groot en heel mooi, maar ook heel druk door black friday. Het was wel heel gezellig en we hebben veel gezellig gepraat over onze culturen en ons heerlijke eten haha. 

De dagen die ik niet genoemd heb, waren ook zeker leuk! Alleen zijn er geen bijzondere dingen gebeurd op die dagen, normale schooldagen bijvoorbeeld. Of naar het zwembad ("club") in het weekend, dat doen we heel vaak dus hoef ik niet steeds te noemen. En dat ik zo lang niks had geschreven is zeker weten een goed teken!

Nu hoef ik nog maar 1 weekje naar school en daarna heb ik 7 weken zomervakantie, heerlijk! In deze tijd hoop ik wel eindelijk mijn Braziliaanse ID-kaart op te kunnen halen, maar dat komt vast goed. Het is best dubbel dat ik zo lang niet naar school hoef, want dat betekent natuurlijk ook dat ik mijn vrienden van school lang niet ga zien, maar we gaan veel afspreken. Dus dat komt helemaal goed.

Dit was het weer voor deze blog, het is deze keer een hele lange blog, maar ik moest ook veel updates geven haha. Ik hoop dat de volgende blog niet weer pas over 2 maanden is. 

Groetjes,

Elly

Reacties

Reacties

Linda

Leuk weer iets van je te lezen Elly ! En wat leuk dat Annie en Bart binnenkort naar Brazilië komen he ! Dat wordt genieten. Groetjessssss

Kees

Leuk om weer iets van je te lezen hoor. Fijn dat je het zo naar je zin hebt ?

Chris

Jaaaaaaa, weer een blog ? Leuk, leuk.
Fijn om te lezen n dat je het leuk hebt. Veel leuks te doen ook. Mooi land ook denk ik aan jouw verhalen te horen.
Niet zo lang meer wachten nu hoor?
Veel Nederlandse groetjes

Marjs

Hoii El, wat super leuk weer wat vam je te lezen. Fijn dat je het nog steedszo ontzettendbnaar je zin hebt !! Ben je de taal nu ook al een beetje gemachtigd ? 7 weken vakantie ?! Boffert !! En dan volgend jaar in Nederland weer :-p Lieve groet van ons xxxx

Renske

Fijn om weer wat te horen! Ik was bang dat het misschien een slecht teken was, maar dat is gelukkig niet het geval. Ik ben blij dat je het zo leuk hebt!

Marianne

Leuk Elly om weer even mee te lezen! Wat heerlijk zomervakantie, bof jij even! Veel plezier en geniet. Niemand kan deze ervaring van je afnemen!

Johan en Marieke

Lieve Elly, wat fantastisch om te lezen dat je het zo goed gaat. Dit gastgezin is echt geweldig. Je ziet en beleeft zoveel mooie dingen. Ben ontzettend blij voor je. Succes met alles. En juist heerlijk straks 7 weken zomervakantie.. gewoonweg genieten, afspreken en lol maken. hihih. Have fun! Trots op jezelf zijn.
Lieve groet Johan en Marieke

Tilly Hertog

Liev Elly , Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt , en heerlijk geniet van het Braziliaanse leven , gezellige
mensen om je heen , en veel plezier hebt. Ook straks 7 weken vakantie ?☀️☀️ ?‍♂️ Geniet ervan !Wat fijn dat je zussen komen !!!
Ik heb weer met plezier je verhalen gelezen .kijk weer uit naar de volgende .Lieve groet van ons Tilly ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active